Priroda je naš dom, a mi smo deo prirode
Još jedan korak ka smanjenju emisije ugljen-
dioksida u atmosferi.
U poslednje vreme, svedoci smo negativnog uticaja
klimatske krize na naš život i prirodna staništa. Jedan od najvećih uzročnika
promene klime je ugljen – dioksid, zbog koga je ne samo klima, već i priroda
decenijama u opasnosti. Ugrožavanje
prirode i klime zahteva zajedničko delovanje i inovativne ideje, stoga je
kompanija VELUX napravila saradnju i partnerstvo sa WWF (Svetska organizacija
za prirodu) na projektu nazvanom Lifetime Carbon Neutral.
Kako je ovaj projekat povezan sa proizvodnjom krovnih prozora?
Od svog postojanja 1941. godine, kompanija VELUX
je tokom svoje proizvodnje emitovala oko 5,6 miliona tona CO2 (1. i 2. stepena). Međutim, skoro 80 godina, VELUX
grupa stvara bolje životno okruženje za ljude širom sveta; koristeći krov kao
fokus za najbolje iskorišćenje dnevne svetlosti i svežeg vazduha. Njihov
program uključuje krovne prozore za ravne i kose krovove, svetlosne tunele, unutrašnje
i spoljašnje roletne, proizvode za zaštitu od sunca, kao i rešenja za ugradnju
i pametne kuće. Ovi proizvodi pomažu u obezbeđivanju zdrave i održive klime za rad i učenje, igru i zadovoljstvo.
Kako bi se neutralisala i regulisala ukupna
količina CO2 koju je
kompanija emitovala od početka, potrebno je očuvati postojeće šume širom sveta
i iskoristiti jedinstvenu sposobnost drveća da upija ugljen – dioksid iz vazduha.
Zato je, tokom svog rada, za svako iskorišćeno drvo za krovne prozore, kompanija
zasadila novo.
Dejvid Brigs, CEO VELUX Grupe je rekao: “Svet se suočava sa ozbiljnim
klimatskim promenama i krizama koje zahtevaju izuzetan rad. U skladu sa
načelima naše kompanije, težimo da činimo više od drugih i zbog toga smo
razvili Lifetime Carbon Neutral projekat. Ovo je novi koncept koji uključuje
dvadesetogodišnje partnerstvo sa WWF- om kako bismo nadoknadili dosadašnju
emisiju CO2. Takođe ćemo drastično smanjiti svoju
buduću emisiju CO2 i od svojih partnera ćemo tražiti isto.
Nadamo se da će i druge kompanije biti inspirisane da postanu ‘Lifetime Carbon
Neutral’ kako bismo stvorili održivu budućnost za sve nas.”
VELUX Grupa će u saradnji sa WWF-om raditi na tome da
neutrališe svoje emisije ugljen- dioksida, a narednih 21 godinu će investirati
u šume, kao i projekte vezane za biodiverzitet. Ova inicijativa će zaustaviti uništavanje
prirodnih staništa, krčenje šuma, degradaciju zemljišta, koje ugrožava
biodiverzitet šumskih ekosistema širom sveta. Veliku dobrobit imaće i lokalne
zajdnice. Prva dva projekta će se
održati u Ugandi i Mjanmaru.
U Ugandi će fokus biti na
obnavljanju degradiranih šuma, sađenju novih i zaštiti preostalih prirodnih
šuma kroz širok spektar mera, dok će se projekat u Mjanmaru odnositi na
osiguravanje mnogih koridora divljih životinja duž Mav Daunga i zaštiti
jedinstvenog biodiverziteta ovog područja, u bliskoj saradnji sa lokalnim
zajednicama.
Da bi transformisala svoje
poslovanje, VELUX grupa će ubrzati ulaganja u energetsku efikasnost na svojim
proizvodnim lokacijama, preći na obnovljivu energiju i kupovati 100%
obnovljivu električnu energiju, kao i suštinski promeniti način na koji bira i
kupuje materijale.
Treba napomenuti i da
kompanija VELUX godinama radi na kreiranju proizvoda koji su dobri i za unutrašnju
klimu i kvalitetniji i zdraviji život u prostorijama. Danas, kada i do 90%
našeg vremena provodimo u zatvorenom prostoru, održavanje dobrog kvaliteta
vazduha je važnije nego ikada. Jedan od tih proizvoda je i VELUX Active with NETATMO – sistem uz pomoć kojeg je moguće upravljati VELUX INTEGRA® krovnim prozorima na električno upravljanje,
unutrašnjim i spoljašnjim roletnama, spajajući prednosti automatskog rada zasnovanog
na senzorima, uz pogodnosti daljinskog upravljanja. Senzori prate temperaturu, vlažnost
vazduha i nivo CO2 i
na osnovu toga upravljaju vašim krovnim prozorima i uspostavljaju zdraviju,
unutrašnju klimu. U zavisnosti od vremenskih uslova, sistem će automatski
ventilirati prostor, a vi ćete dobiti zdraviji dom.
Iz VELUX grupe smatraju da
će ovim projektom postaviti čvrste temelje u očuvanju šuma i prirodnih staništa
i da će tako inspirisati druge kompanije za slične kampanje, a više o ovom projektu
možete pročitati na zvaničnom sajtu ovde.
21.09.2020. Gradnja
# energetska efikasnost # kiseonik # krovni prozor # priroda # promo # ugljen- dioksid # velux