Nagradjena crkvena kapela od zlatnog betona i prirodne svjetlosti
Na periferiji Almadena više nalik origami zgradi nego uobičajnim crkvenim objektima na blagom
uzvišenju na vrhu brda smještena je izvanredna građevina.
Nastanak kapele koja je nagrađena nagradom EU Mies za
2001 se bazira na postavljanju i povezivanju niza tipova različitih objekata u
krajoliku - stana, kapele, lovačkog paviljona i stražare dajući stvorenom objektu
dvostruko značenje:
- Uz usku povezanost neposrednog okruženja, objekta i puta, svaka je stavka trebala pružiti drugačiji odgovor s različitim naglaskom, od najsimboličnijeg do najtišeg ili najintimnijeg.
- Nit objedinjavanja trebao je biti koncept nabora ili prevoja: nabor kao skriveni generator različitih prostora.
Vjerske zgrade
zadivljuju i tokom prošlosti arhitekte su ih razvijale
kao monumenetalne objekte sa puno detalja pa sve do malih, minimalističkih i futurističkih crkava smještenih ali ne i zagubljenih na najnegostoljubivijim mjestima na planeti. Takva je i crkvena kapela u Valleceronu.
Fotografija: Juan Carlos Sancho
Svedena i bez
vještačkog osvjetljena
Kapela koja je nastala izučavanjem i rukovođenjem tenzija naboranog
kvadra, postavljena je na ukrštanju uzanih staza, što je čini referentnom tačkom
u krajoliku gledanom od ulaza u kuću udaljenoj 2 km u podnožju, kao i sa
različitih pozicija cijelog hodnog puta.
Četiri tiploški različita prostora koja
koegzistiraju u zajedničkoj cjelovitosti uzdižu odnos mjesta na kom se kapela
nalazi sa krajolikom, uspostavljajući nove vizije unutar prirode. Osnovna ideja
origami kapele je nabor koji definiše različite prostore unutar jednog.
Kapela je golog dizajna i nema vještačke rasvjete. Prostorni odnos vanjsko-unutrašnji definišu
njegov fokus, njegovo značenje. Samo
krst i slika u žarišnoj tački ističu simboličke aspekte projekta.
Fotografija: Juan Carlos Sancho
Dva materijala: zlatni beton i svjetlost
Predloženi prevoj/nabor u kutiji, le-korbizijanskoj kutiji, je izveden od jednog materijala: zlatni beton koji bilježi sve nijanse potrebne za volumen, od zarobljenog direktnog svjetla koje izbija poput dodatne ravni u prostornoj kompoziciji, do prenosa nestabilnog, obojenog mirisa zore. Svjetlost tako preuzima ulogu drugog materijala u kapeli - materijala koji je u kontrastu s betonom - krhkog, promjenjivog, pokretnog, nestabilnog; dominira ili nestaje.
Fotografija: Juan Carlos Sancho
Bez prozora osim na glavnom ulazu,
svjetlost prodire kroz prozirne
trougaone nabore čineći da se unutrašnjost konstantno mijenja. U ovom
religijskom objektu odnos unutrašnjeg i vanjskog dijela je najvažniji i ispunjen je mnogim nijasama i volumenima, kroz svjetla i sjenke stvorene u
betonskoj konstrukciji.
Ona,
kapela, predstavlja savršeni primjer suživota arhitekture na otvorenom,
trezvenosti i simbolike u svim oblicima.
Sancho-Madridejos Architecture Office
sa izvedbom ovog objekta je postao jedna od ikona španske savremene arhitekture
21. stoljeća.
Fotografija: Juan Carlos Sancho
Fotografija: Juan Carlos Sancho
Crtež: Sancho-Madridejos Architecture Office
Crtež: Sancho-Madridejos Architecture Office
EU Mies Award 2001
EU Mies Award 2001
Preporučujemo:
Crkva iz XIII
vijeka koja je zavrijedila nagradu EU Mies
Crkva u muzičkom centru za urbani razvoj
18.03.2021. Gradnja
# crkva # obojeni beton # priroda # svjetlost